سوره مبارکه الرعد آیه ۱۱
لَهُ مُعَقِّباتٌ مِن بَينِ يَدَيهِ وَمِن خَلفِهِ يَحفَظونَهُ مِن أَمرِ اللَّهِ ۗ
إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم ۗ
وَإِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَومٍ سوءًا فَلا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَما لَهُم مِن دونِهِ مِن والٍ﴿۱۱﴾
برای انسان، مأمورانی است که پی در پی، از پیش رو، و از پشت سرش او را از فرمان خدا [= حوادث غیر حتمی] حفظ میکنند؛ (امّا) خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمیدهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! و هنگامی که خدا اراده سوئی به قومی (بخاطر اعمالشان) کند، هیچ چیز مانع آن نخواهد شد؛ و جز خدا، سرپرستی نخواهند داشت!
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر
اين نوشتار صرفاً يك توصيه و تذكر در غنيمت شمردن اين دوران طلايى است/
بسم الله الرحمن الرحيم
"اِنَّ لِرَبِّکُم فی اَیّامِ دهرِکُم نَفَحات، الّا فَتَعَرّضُوا لَها"
رسول الله (صلیالله علیه و آله و سلم)
*مقدمه : حتماً عنايت داريد كه نبايد (صلاح نيست) تاریخ وزمان ظهور حضرت مهدى امام عصر (عجل الله تعالى فرجه) را به طور دقيق معین و (بيان کرد)که در فلان سال، وفلان ماه وفلان روز خواهد بود، چون این نوع تعيين وقت ممنوع بوده و در برخی از احادیث تعیین کننده وقت دقيق ظهور مورد لعن قرار گرفته ودر روايتى از امام باقر (عليه السلام) آمده كه آنحضرت فرموده باشند"كذب
الوقاتون
اما این که موعد ظهور امام زمان (سلام الله عليه) به نحو اجمال تعیین گردد و باذكر علائمى گفته شوديا اينكه گفته شود هر گاه خداوند اراده کند آن حضرت ظهور خواهد کرد و يا توصيه شود با دعا و اراده جمعى امت وتوسل به امام عصر (عج) ميتوان اراده خداى متعال را در تحقق ظهور در اين عصر جلب نمود ، تعيين وقت نيست وبسيار هم مطلوب است،
بنا براين اين احتمال را بايد بدهيم و براين باور مى توانيم درانتظارباشيم
كه هرشب يا هر صبح حتى همين فردا امام عصر (عج) به امرخداى متعال ، قيام خود را بغتتاً و بدون وقوع چند علامت حتمى قبل از ظهور كه در روايات آمده آغاز نمايد ،
ولذابراى استحكام اين باور رواياتى پيرامون اين موضوع را با هم مرور مى نماييم؛
*ظاهراً امام رئوف حضرت علیّبن موسیالرضا(عليه السلام ) نقل فرمودهاند که شخصى از پیامبر اکرم(صلى الله عليه وآله وسلم) پرسید،
که قیام کننده از فرزندان شما چه وقت ظهور میکند؟
حضرت در پاسخ فرمودند:
"مَثَلُه مَثَلُ الساعَةِ التی لا یُجَلّیها لِوَقْتِها إلّا هو... لا یأتیکُم إلّا بَغْتَةً؛
ظهور همچون قیامت است که آن را در زمان خاصّ خودش فقط خداوند ظاهر میسازد... جز این نیست که بهطور ناگهانی برایتان رخ میدهد،
ذكر "بَغْتَه" دلالت بر اين دارد که ظهور حضرت هنگامی واقع میشود که به حسب ظاهر وبراساس قرینهها ى مشهود،انتظاروقوع آن نيست،
و يا اگر گفته شود اگربغتتاً باشدپس وقوع علائم حتمى قبل از ظهور چه مى شود ؟
چون بر اساس برخى روايات نداى آسمانى و خروج سفيانى وغيره از علامت حتمى قبل از ظهور هستند
ونداى آسمانى در شب بیست و سوم ماه رمضان گفته شده و قیام حضرت در روز عاشورا، و فاصله این دو علامت بیش از سه ماه میباشد،
بايد گفت كه يحتمل و ممكن است در اصل اين دو علامت يعنى ندا و صیحه آسمانی بدائی صورت نگیرد؛ ولی در فاصله آن ها با ظهور بداء حاصل شود، لذا همه اینها امکانپذیر است و وقوع همه علائم یا بعضی از آنها با ناگهانی بودن ظهور قابل جمع میباشد،
*در واقع آنچه در اين خصوص اهميت دارد و باید به عنوان یک اصل مسلّم و قطعی در امر ظهور تلقی گردد، اين مهم است که منتظران همواره حتى در هر ماه و هفته و روز و بلکه هر ساعت و هر لحظه در حالت انتظار فرج امام عصر (عج) باشند،
در روايت ديگرى ظاهراً پيامبر اكرم حضرت ختمى مرتبت(ص) فرموده باشند؛
*اِذا اشْتَدَّت الحاجَةُ و الفاقَةُ و اَنکَرَ الناسُ بعضُهم بعضاً فَعِندَ ذلکَ تَوقَّعُوا هذا الاَمرَ صَباحاً و مَساءً؛
*هنگامى که فقر و نیازمندی شدت یابد و مردم یکدیگر را انکار کنند، در آن زمان صبح و شام منتظر ظهور باشید
درادامه راوی از حضرت سوال ميكند كه:
فقر و نیازمندی را فهمیدیم که چیست. اینکه مردم یکدیگر را انکار کنند، یعنی چه؟ حضرت فرمودند:
"یَأتِی الرجُلُ أخاه فی حاجةٍ فَیَلقاهُ بِغَیرِ الوَجْهِ الذی کانَ یَلْقاه فیه و یُکَلِّمُهُ بِغَیرِ الکَلامِ الذی کانَ یُکَلِّمُهُ؛
يعنى؛ کسی برای رفع نیازش به برادر دینی خودمراجعه میکند ولی او آنطور که قبلاً با او برخورد میکرد (وقتی حاجتی نداشت) با او برخورد نمیکند و آنطور که قبلاً با او حرف میزد، حرف نمیزند."
بحارالأنوار، ج ٥٢، ص ١٨٥، ح٩
*و لذا توجه به اين رفتار هاى مردم در دوره اى خاص نكات قابل تاملى است كه در اين برهه از تاريخ تا حدودى ديده مى شود،
•پايان مقدمه
•~•~•~•
نقش انقلاب اسلامى و ولايت فقيه و اراده جمعى امت اسلام در تحقق اراده الهى براى تسريع در امر مقدس ظهور
*حقيقت امر اين است كه انقلاب اسلامى ايران مقدمه ساز ظهور منجى عالم (عج) مى باشد و از جمله بزرگترين دست آوردهاى انقلاب اسلامی ایران ، احیای اندیشه و هویت دینی در جهان به عنوان یک رویداد بزرگ در سطح جهانی است واين امر روز به روز در حال افزايش است و تا بستر سازى براى حاكميت جهانى اسلام ادامه خواهد داشت، و لذا در اين هيچ شكى نيست كه انقلاب اسلامى ايران بستر وملت انقلابى ايران زمينه سازان ظهور منجى عالم (عج) مي باشند،
وآنچه كه توجه به آن بسيار اهميت دارد اين كه نسل فعلى در پيشبرد اين هدف مقدس و زمينه سازى ظهور منجى عالم (عج) به رهبرى ولى فقيه و نايب عام امام عصر (سلام الله عليه) حضرت امام خامنه اى (حفظه الله وادام الله بقائه الشريف ) نقش ومسئوليت بزرگى دارد كه به ميزان اين مسئوليت اجر وقرب مضاعف و بزرگى نيز در تحقق اين رويداد عظيم جهانى نصيب او خواهد شد ،
ولذا يكى از وظايف ملت شريف وانقلابى ايران اسلامى شناخت وحمايت كامل از رهبرى فرزانه انقلاب اسلامى بعنوان ولايت فقيه در عصر غيبت است ،
امام خمينى (رضوان الله تعالى عليه) در خصوص اهميت ولايت فقيه مى فرمايد:
قضیه ولایت فقیه یک چیزی نیست که مجلس خبرگان ایجاد کرده باشد. ولایت فقیه یک چیزی است که خدای تبارک و تعالی درست کرده است، همان ولایت رسول الله است (صحیفه نور ج ١٠ ص ٢٧)
*+بشارت
واما بشارت ما در اين خصوص اين است كه همگان بايد به اين حقيقت ايمان وآگاهى داشته باشند،
در حال حاضر ودر دوران اين نسل ودر دوره رهبرى اين رهبر آگاه و حكيم كه ازهد و اورع وارفع دوران مى باشد
و با وجود وفاقى كه بين قواى سه گانه با محوريت ولايت در حال حاضر وجود دارد، بزرگترين فرصت تاريخى جهت تحقق امر مهم وجهانى ظهور امام عصر (عجل الله تعالى فرجه ) مهيا مى باشد،
كه اگر مسئولين نظام ، خواص ، مراجع عظام ، جوامع علمى اعم از حوزه هاى علميه وودانشگاه ها و ساير آحاد ملت مومن وشريف وانقلابى و در يك جمله منتظران ظهور امام عصر (عج)در تبعيت ويارى از ولايت ونايب عام امام زمان (عج)
حضرت آيت الله العظمى ،امام خامنه اى (ادام الله بقائه الشريف) وحفظه الله من كيد المنافقين " اين شخصيت خاص در عصر حاضر در جهان كه به فرموده امام راحل (ره) همچون خورشيد مى درخشد،
جديت بيشترى به خرج دهند و به قدر و منزلت اين گوهر وعطيه الهى بيش از پيش پى ببرند ودر معرفت به اين ولى خدا به اين حقيقت برسند كه؛
مقام ومنزلت اين شخصيت الهى در اين برهه از تاريخ بقدرى عظيم و غنيمت است كه بزرگترين اميد به ظهور امام عصر در دوران حيات پرخير اين ولى خدا واين امت متصور است كه اگر در دوران زعامت معظم له اين امر مهم جهانى كه سرنوشت بشريت را تغيير خواهد دادمحقق نشود ،
در كدام دوره از تاريخ بايد انتظار تحقق اين امر بزرگ را داشت ؟!
•لطفاً به آنچه اكنون ميخوانيد تفكر كنيد تا به اهميت اين نوشتار و بشارت پى ببريد ،
*براساس امار مراجع ذيربط ، هشت الى ده هزار امام زاده گان لازم التعظيم فقط در كشور مان ايران شناسايى و داراى اصل ونسب وشناسنامه هستند و ملت مومن ايران به زيارت آنها مى روند و به روح پاك آنها توسل ميكنند والبته حاجت هم ميگيرند وحقير خود اين طريق را تجربه نموده و حاجت ها گرفته ام
و مطلع مي باشيم كه وجود محترم مقام معظم رهبرى نيز براى اين امام زادگان احترام ويژه اى قائل هستند وبه زيارت آنها مى روند و توسلاتى دارند از جمله در تهران امام زاده صالح (برادر تنى امام رضا(عليه السلام)در شميران (تجريش) ودر شهر رى نيز سيد الكريم حضرت عبدالعظيم ،سبط امام حسن مجتبى(عليه السلام) كه با چهار واسطه، نَسَب ایشان به امام حسن مجتبی(علیه السّلام) منتهی می گردد:
عبد العظیم بن عبد الله بن علیّ بن الحسن بن زید بن الحسن بن علی بن ابی طالب، در روايتى است كه حضرت سيد الكريم دین خود را بر امام زمانش حضرت هادی(عليه السلام ) عرضه کرد و حضرت او را تصدیق کرد و فرمود:
یَا أَبَااَلْقَاسِمِ هَذَا وَ اللَّهِ دِینُ اللَّهِ الَّذِیاِرْتَضَاهُ لِعِبَادِهِ فَاثْبُتْ عَلَیْهِ ثَبَّتَکَ اللَّهُ بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الدُّنْیَا وَاﻵْخِرَةِ.
و ساير امام زادگان در مكانهاى ديگر،
اما
*حقير براين باور هستم كه شأن و منزلت آن امام زادگان در جاى خود محفوظ
لكن
امروز ودراين دوران حساسِ از تاريخ بايد با بصيرت به اين امور بپردازيم و بدانيم كه شأن ومنزلت و شخصيت و آثار وجودى و جايگاه و تاثير گزارى وجودگرانسنگ و پُر خير و بركت و كم نظير
* حضرت آيت الله العظمى امام خامنه اى ، [در جايگاه حساس خود ]،
از اين هشت الى ده هزار امام زاده در ايران اسلامى بالاتر ، تاثير گزار تر بوده و در صورت توجه و حمايت و يارى بيش از پيش از اين نعمت عظمى در اين عصر توسط امت اسلامى ، جهان امروز از نعمت وجودى اين "عبدصالح " خدا بسيار بهره خواهد برد، كه گفت:
اى قوم به حج رفته كجاييد، كجاييد
دلدار همين جاست بياييد، بياييد
*• و در صورت آغاز يك پويش ويك حركت جمعى و يك خواسته همگامى از جانب ملت مومن وانقلابى ايران به صورت (در خواست جدى) از ولى فقيه و رهبر فرزانه انقلاب اسلامى
وبا عجز و انابه به در گاه الهى تحقق ظهور وفرج مولايمان را در اين دوره وفرصت طلايى و كم نظير يكسره نموده و بشريت را نجات داده ، كه اولويت اين مهم از هر امر ديگرى در دوران زعامت ورهبرى اين رهبر الهى بسيار بالاتر ومهم تر است اگر بدرستى به آن بيانديشيم!؟
• با ياد آورى مجدد اين اصل كه خداى متعال ميتواند يك شبه هم امر ظهور را بسامان برساند
حقير عرض ميكنم اگر در اين زمان ودر دوران ولايت اين رهبر فرزانه اين اتفاق بزرگ محقق نشود
كِى؟
كدام زمان؟
در چه برهه اى از تاريخ؟
ودر دوران كدام شخصيت ديگر كه انقلابى، مجاهد ، مبارز، حكيم، اورع ، ازهد ، اعرف بوده و
نايب عام امام عصر (سلام الله عليه باشد)و جهان از حكمت ورهبرى هاى حكيمانه او انگشت به دهان مانده باشد
ودوست ودشمن به عظمت رهبرى او اعتراف نمايد، انتظار داشت كه امر مهم ومقدس ظهور محقق بشود،
!!!
لذا لابد و بايد ملت مسلمان وانقلابى ايران با توكل به خداى متعال وتوسلات و واسطه قرادادن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه ) و تحت يك
اراده جمعى كه قطعاً ملتهاى ساير بلاد اسلامى و موحدين عالم نيز به مرور به اين اراده وحركت خواهندپيوست
از رهبر معظم انقلاب به عنوان نايب عام امام عليه السلام در قالب يك حركت عظيم واراده جمعى مصرانه،
ملتمسانه و تحت يك امرى منظم و با شكوه بخواهند كه
دعاى فرج را به درخواست فرج
ارتقاء دهندو پيشقراول اين خواست عظيم يك امت وبلكه امت جهانى متشكل از منتظران منجى عالم بشوند
و در دوران حيات پرخير خود اين امر مهم را با درخواست از خداى بزرك وامام حى (سلام الله عليه) به سامان برسانند،واين امرى بعيد نيست چراكه غلبه امام عصر(عج) با یارانش بر جنود كفر وبرپایی حکومت عدل جهانی صرفاً از مجراى امور عادی نیست كه بعید به نظر برسد، بلکه همان گونه که قبلاً اشاره شد با تأییداتی از جانب خداوند، از قبیل ایجاد رعب در قلوب دشمنان وتأییدات ويارى ملائکه همراه خواهد بود.
ولذا ميگوييم كه تحت وفاق و اراده های انسانی ذيل يك نظم درجلب اراده خدا ودعا واستغاثه جمعى در ذيل رهبرى نايب عام امام زمان (عج) و با محوريت و واسطه قراردادن وجود مقدس امام عصر (عجل الله تعالی فرجه ) نزدخداى متعال ميتواند در اين دوران بستر ظهور را فراهم کرد،
كه در غير اين صورت يحتمل پس از اين دوران اين ظرفيت عظيم اراده ملت كه بايك سرود امام زمانى حماسه جهانى خلق ميكنند ، و از اين انقلاب به اتكاء به مقدمه ساز بودن ظهور امام زمانشان إنگونه حمايت ميكنند كه موجب مبهوت شدن دشمنان مى شوند در اين تراز نماند ، اگر چه اين انقلاب الهى است وثابت نموده قائم به شخص نيست اما
رسولالله (صلیالله علیه و آله و سلم)فرمود:
"اِنَّ لِرَبِّکُم فی اَیّامِ دهرِکُم نَفَحات، الّا فَتَعَرّضُوا لَها"
وانذار اين كه اين فرصت طلايي را با غفلت از دست ندهيم وروزى برسد كه حسرت اين دوران طلايى را بخوريم ،
فرصت غنيمت است دوستان در اين چمن
فردا چو برگِ گُل همه بر باد رفته ايم
ذكرچند نكته ديگر:
*اين مطلب تا رسيدن به نتيجه براى حركت يك اراده جمعى ادامه خواهد يافت،
*[ تحقق اين امر تحت اراده خدا وخواست امام زمان (عج) است و اراده امت اسلامى ، در خواست وتحقق اين امر مهم مورد توجه وعنايت خاص خداى متعال قرار خواهد گرفت ]
*طبق برخى روایات، خداى متعال هنگام ظهور امام زمان (علیه السلام) امدادهای غیبی را به کمک آن حضرت خواهد فرستاد،
*از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که فرمود:
«أمر الله (عزَّ وجلَّ) أن لاتستعجل به حتّی یؤیده الله بثلاثه أجناد:
الملائکه،
والمؤمنین،
والرعب.
(الغیبه، نعمانی، ص ۱۹۸)
خداى (عزَّ وجلَّ) امر نمود تا به آن عجله نکنی تا این که او [ امام عصر (عج) ] را به سه لشکر تأیید نماید:
ملائکه،
مؤمنین و
وحشت
(رعب و وحشتى كه خداى متعال از ظهورش در دل دشمنان ايجاد مي نمايد،
*نگران كارگزاران در حكومت امام عصر(عج) نباشيد
*طبق رواياتى پس از ظهور در حکومت حضرت مهدی (علیه السلام)
کارگزاران ومسؤولان حکومت آنحضرت از بزرگان وصالحان خواهند بود و در روایات، ترکیب دولت امام مهدی (عج) را
برخى پیامبران،
جانشینان آنان،
وگروهى از انسانهاى متقى وصالح در عصر ظهور تشكيل مى دهند،
وآنان مردان الهی هستند، مردانی که به دعوت امام (عج) لبيك گفته وآنحضرت را در تشكيل حكومت جهانى اسلام را یاری می کنند.
آنان كارگزاران، وزیران ودولت مردان اوهستند که( با تقوى و علم و تخصص) مسئولیت هایى درحکومت جهانى اسلام را تقبل مي كنند،
در برخى احادیث امده است که حضرت در زمان ظهور دوگروه یار ویاور دارند:
یاوران خاص که ۳۱۳ نفرند
وگروه دیگر یاوران عام
که ده هزار نفرمى باشند
*•*
اللهم عجل لوليك الفرج واجعلنا من انصاره واعوانه وارزقنا روئيته وخدمته
آمين رب العالمين
شب ٢١ماه رمضان المبارك ١٤٤٤ س.م.ر
١-١٤١٤ يعنى سال ١٤١٤شمسى واين عدد سال ظهورنيست (هر چند اگر خدا بخواهد ميتواند باشد حتى زودتر ) بلكه منظور اين هست كه در اين دهه و با چند سال كم وزياد فرصت خوبى ومقتنمى است براى آمادگى در خلق حماسه اى عظيم با يك اراده جمعى در پويش استغاثه براى ظهور
١- بلحاظ قانونی هر فرد مسئول محتوای نظر ارسالی خود است ،که از طریق قانون با آی پی شناسایی و پيگيرى می شود