4

کتاب الله وعترتی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

قران کریم" تِبیاناً لِکُلِ شَئ " میباشد ، چیزی نیست که در قران نیامده باشد ولذا هر حرف آن بیش از ۷۰ بطن دارد،

" به شرط تقوی"

اگر پرسشی از قران کریم دارید، با مراجعه به قرآن کریم بعد از نماز صبح ،با عنایت خاص محمد و آل محمد "ص" و قرآن کریم، "(قران و عترت پیامبر گرامی اسلام ) "صلی الله علیه واله وسلم "  پاسخ خود را از قرآن بگیرید ، عنایت داشته باشید که حتما صبح ها نماز صبح را در وقت فضیلت آن، با اذان صبح اقامه نمایید و ایضاً اگر بتوانید دو رکعت نماز نافله صبح هم بجا بیاورید که فبها چون وجود نازنین پیامبر اسلام فرمود ، با این مضمون که ، هیچ چیزی در این دنیا برای من ارزشمند تر از نافله صبح نیست،

خدایمتعال در قران کریم فرمود:

الم ،ذالک الکتاب لاریب فیه "هدیً للمتقین" شکی نیست که این کتاب انسانهای با تقوی را رهنمون می باشد (وبسوی جایگاه اهل تقوی در بهشت هدایت میکند ) ایمان و عمل صالح ومراقبت از چشم و  گوش وزبان وخوراک وخواسته های نفسانی "...

ومراقبت از اوقات نماز و بصیرت در امور سیاسی و اجتماعیِ جامعه ی مسلمین،  از علائم تقوی است.

 حتی المقدور سعی نمایید همیشه با وضو باشید، اهل ذکر و صلوات باشید ،حقوق تمام بندگان خدا خاصه والدین را رعایت نمایید ، در امور سیاسی و مشارکت در رای دادن  که مرتبط هست با سرنوشت جامعه و تسریع در حرکت معنوی انقلاب اسلامی بسوی اهداف بلند معنوی ومقدس که تاثیر آن جهانی و تنها مختص کشورعزیزمان ایران نیست ،بسیار دقت و با اهل خبره مشورت نمایید ودیگران را هم با حسن خلق  ومنطق آگاه نمایید،  تا باز دچار خطا در انتخاب نشوند که در این سالهای گذشته شاهد بوده ایم،

منویات رهبر فرزانه که به حق یکی از نوادر دوران و نعمت عظمای الهی در این برهه از زمان می باشند را پیگیر و بکار گیرید،واز مجادله در مباحث سیاسی و دینی و اخلاقی بپرهیزید که اسلام منطق دارد و در مشی امور و اخلاق ، رسول گرامی اسلام و اهل البیت او "صلوات الله علیهم اجمعین "  الگوی مسلمین هستند ،

 قران کریم فرمود : لقد کان فی رسول الله اسوه حَسَنه ،

همان که به ملاقات فردی رفت که از پشت بام به سر او زباله هایش را خالی میکرد ، وهمان علی علیه السلام وصی پیامبراسلام که در نبرد اسلام در برابر کفر ، با عمروبن عبدود فرمود :

من تیغ از پی حق میزنم

بنده ی حقم نه مامور تنم 

(عمرو بن عبدود در خلال مبارزه با امام علی(علیه السلام )، بر چهره مبارک آن حضرت‌، آب دهان انداخت، و علی بن ابی‌طالب امیر المومنین، برای پرهیز از آنکه کشتن عمرو بن عبدود، از روی خشم و تشفی خاطر باشد، چند لحظه او را رها می‌کند و پس از فرونشاندن خشم خود، عمرو را در راه خدا به درک واصل می کند.[مناقب ابن شهر آشوب ص ۳۸۱] 

واز این دست نمونه های رفتار کریمانه و الهی از سایر امامان معصوم با مردم ناراحت ونا آگاه" از مقام معصومین و حجج الهی" بسیار است،

البته در رفتارمسلمین با کفار که  شمشیر را از رو کشیده اند مثل آمریکا و استکبار جهانی تکلیف روشن است ،

که قران کریم فرموده :  رحماء بینهم ، اشداء علی الکفار

خدایمتعال همه ی ما را به تکالیف دینی و اجتماعی و سیاسی در تمام امور خاصه در موارد سرنوشت ساز ، با بصیرت یاری بفرماید ،اگر در این خصوص پرسش دیگری بودمختصر مرقوم تا باندازه فهم ناچیز پاسخ در ذیل پرسش درج و یا در تلگرام تان تقدیم گردد ، 

ملتمس دعا یتان س.م.ر 

 

نظرات   

 
0 #4 اصغر(رضا)ا 1398-04-12 12:54
سلام علیکم
ما که در حدی نیستیم که نظری بدیم در محضر حاج آقا
و دوستان ولی به نظرم این غزل حافظ شاید کمک کند که حافظ معتقد است:
عشق به خدا معیار برتری انسان بر دیگر موجودات است به نظر من حقیر هم عشق والا زمانی حاصل میشود که تمام نیروهای انسان اعم از اختیار وعقل،جسم ،روح وروان یک پارچه در مسیرقرب الهی حرکت کند این حرکت اگر باشد انسان میتواند اشرف مخلوقات باشد.

طفیل هستی عشقند آدمی و پری

ارادتی بنما تا سعادتی ببری

بکوش خواجه و از عشق بی‌نصیب مباش

که بنده را نخرد کس به عیب بی‌هنری

می صبوح و شکرخواب صبحدم تا چند

به عذر نیم شبی کوش و گریه سحری

تو خود چه لعبتی ای شهسوار شیرین کار

که در برابر چشمی و غایب از نظری

هزار جان مقدس بسوخت زین غیرت

که هر صباح و مسا شمع مجلس دگری

ز من به حضرت آصف که می‌برد پیغام

که یاد گیر دو مصرع ز من به نظم دری

بیا که وضع جهان را چنان که من دیدم

گر امتحان بکنی می خوری و غم نخوری

کلاه سروریت کج مباد بر سر حسن

که زیب بخت و سزاوار ملک و تاج سری

به بوی زلف و رخت می‌روند و می‌آیند

صبا به غالیه سایی و گل به جلوه گری

چو مستعد نظر نیستی وصال مجوی

که جام جم نکند سود وقت بی‌بصری

دعای گوشه نشینان بلا بگرداند

چرا به گوشه چشمی به ما نمی‌نگری

بیا و سلطنت از ما بخر به مایه حسن

و از این معامله غافل مشو که حیف خوری

طریق عشق طریقی عجب خطرناک است

نعوذبالله اگر ره به مقصدی نبری
نقل قول
 
 
0 #3 امیرعلی ک 1398-04-09 06:26
سلام علیکم
ممنون از پاسخگویی شما
شاید نتونستم منظور خودم رو درست شرح بدم
منظور من اینه که با توجه به دارا بودن بهره ای از شعور در تمامی موجودات و زیادتر بودن ان در انسان نمیتوان گفت که تنها دلیل اشرف مخلوقات بودن انسان همین عقل و شعور است
در واقع مبدا روح انسان از خداوند است که فرموده نفخت فیه من روحی و در آخر هم میفرماید انا الیه راجعون پس مقصد هم خداوند است پس این شانیت برای انسان جایگاه ویژه ای است اما آنچه باعث شده اشرف مخلوقات شود هدف خداوند از این نوع خلقت است که همان قابلیت درک و دریافت مقام خلیفه اللهی است
آسمان بار امانت نتوانست کشید
قرعه ی کار به نام من دیوانه زدند
مقام ولایت مخصوص اهل بیت است و آنها در ذات و اساس با انسانها متفاوت ند ولی انسان این قابلیت را دارا شد به سبب خلقت که بتواند قالب وجودی خلیفه الله شود
ایا این برداشت و سبب درست است؟

سلام علیکم
خیر نه به این صورت
لکن میتوانید از اعضاء هم نظر خواهی بفرمایید
نقل قول
 
 
0 #2 امیرعلی ک 1398-04-08 12:26
سلام علیکم
حاج آقای بزرگوار لطفا به این سوال پاسخ بدید ممنونم
با توجه به آیات قران مجید خداوند به پرندگان امت خطاب میکند و از طرفی لفظ امت مخصوص موجودات با شعور است و از طرفی خداوند موجودات را با شعور مینامد از ان جا که سرپرست مورچه ها با آنها گفت حضرت سلیمان با لشکرش عبور میکنند و داخل خانه ها شوید تا پایمال نشوید همینکه مورچه دانست که ایشان که می آید حضرت سلیمان است پس دارای شعور است
حالا با توجه به این دو مورد آیا میشه گفت اینکه گفته میشود عقل و اختیار عاملی هست که باعث میشود اتسان اشرف مخلوقات گردد اشتباه است ؟
چون در واقع میزان عقل در موجودات کم و زیاد دارد و در انسان بیشتر است و آیا میتوان گفت ان چیزی که سبب شد انسان اشرف مخلوقات شود این بود که خداوند آن ۱۴ گوهر را در قالب انسان به هستی نمایاند؟
ممنون از پاسخگویی حضرتعالی

سلام علیکم
هیچکدام صحیح نیست
پاسخ عامل دیگری است
لطفا خودتان تلاش کنید تا بیابید

در پناه خدا
نقل قول
 
 
0 #1 غلامرضا 1398-03-31 09:38
با سلام.آقای رحمتی بزرگوار.لط فا"مطالب رساله شرح سر را که قبلا" وعده داده بودید را به تدریج منتشر نمایید.برا ی امثال بنده فقیر بسیار راهگشاست.ا لتماس دعا
نقل قول
 

نوشتن نظر

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Copyright © 1387/11/11 - 1398 zohoor.ir تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه نشر معارف قرآن و ولایت محفوظ است.
Template Design:Akin Group
بازگشت به بالا