تعیین وقت برای ظهور ممنوع
هرگونه تعیین وقت خاص برای ظهور را تکذیب کنید
عَلی ما نُقِل ، درکتاب غیبت تألیف شیخ طوسی (ره) درروایتی چنین آمده است که شخصی به نام فضيل از امام محمدباقر (علیهالسلام) پرسيد:
آيا براى اين امر (ظهور) وقتى تعيين میشود، امام (علیهالسلام) سه بار فرموده باشند: «كَذِبَ الوَقاتون»
لکن حقیرنیز ضمن تایید این روایت ، متذکر میشوم " شیعه " باید تکالیفش رابراساس شرع مقدس انجام دهد وبا انجام فرایض (واجبات) واجتناب ازمحرمات (معاصی) موجبات رضایت خدای متعال و امام زمان «علیهالسلام » را فراهم نماید ، وبا مراقبت ودعابرای فرج مولایش امام مهدی علیه السلام همواره آماده ظهورامام زمان خود باشد (وحالش دردوران غیبت همانگونه باشد که در زمان ظهور ان شاء الله خواهدبود) وبداند این نوع انتظار همچون انتظار کسی که وضو ساخته و درصف جماعت منتظر امام جماعت نشسته نوعی عبادت است و اگردرخواندن دعای عهد حداقل چهل صباح به صورت مستمر توفیق داشته باشد و اهل مراقبه هم باشد بر اساس روایات اگر قبل ازظهورهم ازدنیا برود درآستانه ظهوربه صورت اختیاری از او دعوت میشود که اگر مایل باشد میتواند رجعت نموده و یک دوره کامل در دوران حکومت عدل جهانی امام عصر علیهالسلام با چهره و جسمی شاب ُالمنظر (سن حدود چهل ساله) زندگی نماید.
و اما این که امام ( علیه السلام) تعیین وقت (خاص الخاص) برای امرمقدس ومهم ظهور را منع فرمودهاند، امری بسیار صحیح، معقول و هوشمندانه، پیشگیرانه واز نکات بسیار ظریف درفراست، آینده نگری و احاطه علمی امام معصوم علیهالسلام بر امورمیباشد، چرا که بر فرض کسانی به واسطه علومی خاص و یا ارتباطی خاص و یا نقل قولی مستند از محدودهی زمانی نسبتاً مشخص از وقوع امر مهم ظهور مطلع گردند,در این جا هم نباید به صورت صد درصد بگویند در فلان سال و فلان روز ظهور رخ خواهد داد، از این جهت که شاید به دلایلی
بداء حاصل شود و خدای متعال آنرا به تأخیر اندازد
،لذا دراین جا است که دشمن از این امرسوء استفاده نموده و درصدد لوث نمودن فرهنگ مهدویت و ظهور بر میآید و با تبلیغات منفی به مأیوس نمودن مردم از اصل آن تلاش میکند.
ازطرفی اگروقت ظهورخاص الخاص امام مهدی "عجل الله تعالی فرجه الشریف" معلوم مىشد وبشود! این همه حركتهاى ارزشى و بانشاط وامید وانتظارسازنده در شیعیان به وجود نمىآمد،البته باید توجه داشت که در روایات از تعیین وقت خاص الخاص نهی شده است نه حدود ویا ذکر قواعد آن! مثلاً اگر گفته شود که ، امام علیهالسلام در فلان روز از فلان سال، ظهور میکنند؛ این میشود تعیین وقت خاص الخاص، اما اگر گفته شود که امام علیهالسلام در سالی با وقوع چنین وچنان اتفاقات و فلان مناسبت(باحتمال قوی) ظهور خواهند نمود، دراینجا درواقع وقت خاص الخاص تعیین نشده است کما اینکه روایات متعددی در خصوص علایم و اتفاقات خاص ایام مصادف با ظهورازمعصومین علیهم السّلام وجود دارد.
اما : آنچه حائز اهمیت می یاشد و این حقیر متذکر شده و مجددا تکرار مینمایم،اینکه از این پس ادعا های كاذب پيرامون مهدويت و ظهورومصداق سازی ازشخصیت های روایی و تاریخی بسیار خواهد شد؛ لذا باید مراقب بود تا با مصداق سازی های کاذب، بهانه دست دشمنان اسلام و امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشريف ندهيم و حقیر اعلام می نمایم تمام مصداق سازیهای روایی و تاریخی با شخصیتهای معروف مرتبط با ظهوردرهرعصری كاذب و هدفمند و ناشی از رفتارهای غلط سياسی و برداشت های شخصی وخیالپردازی است .
وتاکید می نمایم، تعيين وقت دقيق «خاص الخاص» ظهور امام مهدی سلام الله علیه به صلاح نیست و تعیین كنندگان وقت را بايد تكذيب نماييم.
وهشدار میدهم در سالهای آتی ، فريب عناوين ومحتوای غلط وبی پايه و اساسِ مقالات و کتب وهمچنین مطالب پوچ سایتهای عوامفریبانه یا برخی برنامه های سیما که با دعوت از غیر متخصصین ، با اظهار نظرهای غير كارشناسانه در مسائل دينی خصوصاً امر مهم مهدويّت اظهار نظر خواهند کرد را نخورید ، وپیشنهاد می کنم سؤالات خود را درارتباط با اسلام و موضوع بسيار مهم مهدويت و ظهوردراين سالهای حساس تاريخ ازمراجع عظام «ولایت مدار»وعلمای دين شناس و متخصصين در امر مهدويّت در حوزه های علميه خصوصاً حوزه معظم قم المقدس پرسش نماييد.
لذا در این پایگاه هیچ گونه تعیین وقت خاص برای امر مهم ظهور وجود ندارد، فقط به ذکر برخی از علائم (مستند) و علائم بَیّن در جهان و سبک زندگی منتظران اکتفا می نماییم.
اَللّهُمَ عجِّل لِوَلیِکَ اَلفَرَج«س.م ر ۱۳۸۸/۱۱/۱۱